tiistai 14. helmikuuta 2012

Päivitystä

Nonni… Ompas taas kulunut aikaa viime postauksesta, nyt ei voi kyllä taas(kaan) syyttää kuin laiskuutta :)

Mitäs tässä välissä on oikein tapahtunut? Kaikenlaista pientä ja suurempaa firmakisaa, joista ei nyt sit sen enempää. Vuoden loppupuolella olin pari kertaa laitetoimittajan asemassa Suomen “isoihin bändeihin” kuuluvalle yhtyeelle ja sen sellaista.

Tälle vuodelle on jo osunut pari televisiohommaa. On käyty noita Mestis pelejä lähettämässä ulos. Varsin leppoisaa puuhaa, kun ajattelee et mun osalta pystytykseen menee se noin tunti ja purkuun ehkä 15-20 minuuttia. Hikeäkään ei turhan paljoa tossa hommassa valu…

Ohessa kuva tosta mun työpisteeltä näitä tehdessä.

image

Lisäksi kävin muistelemassa hieman rigihommia sun muita Emma-gaalaan liittyen.

viimeisimpänä on viime viikonlopun firmakisat Stadissa. Mentiin sinne periaatteella, että pikku PA ja pikku bändivalot, sekä vähän tilavaloa. Talon puolelta dekki ja ajatuksena että meidän pääasiallisena vastuuna on soittavan bändin toistaminen ja valaisu.

Toki siihen perinteiseen TJ:n puheenvuoroon oltiin kanssa varauduttu, mutta kun tulin vaihtamasta pukua päälle, niin huomasin että TJ oli ottanut talon tekniikkaan kuuluvan AKG:n langattoman esille. Hieman siitä säikähtäneenä kävin kysymässä että mitäs tuo meinaa, ja ko. henkilö ilmoitti että käyttää talon järjestelmää oman puheensa toistoon. Noh, mulla ei luonnollisesti ollut mitään tuota vastaan, kunhan ymmärsivät että asia ei ollut minun hallussa, ja tuntuivat ymmärtäneen.

Noh, ei se ihan timanttia, tai edes lasia ollut se TJ:n puheen toisto, mutta tuntuivat olevan tyytyväisiä, ja olinhan itse tarjonnut toki vaihtoehtoa.

Itse bändi soitteli ihan jees, ja sitä normaalia bilerynkytystä. Mikä hämmensi mua oli se että heti eka biisistä lähtien käytännössä kaikki oli joraamassa tuolla tanssilattialla.

Bändi siis soitti kaikkiaan 3 settiä, ja jokaisen setin väliin oli multa pyydetty “jotain musiikkia”. Eivät tainneet tilaajat tietää mun musapuolta, koska vaikka kuinka bilemusaa yritin vetää, tuli useampikin kysymään “enemmän tanssittavaa” tai “suomi-iskelmää”. Noh, parhaani yritin. Mä kun en mikään DJ ole, ja kait ne ihmisetkin sen sit tajus kun parhaani tein.

Sinällään purku meni varsin kivuttomasti, mitä nyt matkalla varastolle alkoi hieman jännittää kun tota polttoainetta ei liiemmin ylimääräistä ollut tankissa, enkä millään viitsinyt pysäyttää tankkaamaan.

Perille päästiin, ja kaikki meni varsin jees, eli näihin tunnelmiin onkin hyvä lopettaa tää postaus.
-Katti-

Ei kommentteja: